Monday 17 November 2014

hujan hati

salam alayk,

akhir-ii nie rajin mengepost. sebab rindu jiwa hijau semangat merah sebenarnya =='



hujan.
selalu sangat rasa deep dalam hati akhir-akhir ni. ada yang rindu barangkali. ya, semestinya. aku rindu kepada diriku yang beriman, susuk tubuhku yang kuat beribadat, yang tinggi akhlaknya, yang menyinar sebagai muslim yang sebenar ( okayy agak ada sedikit  krisis di situ samaada rindu atau angan-angan )


dan semestinya


aku rindu keluarga ninja ku.


sangat.






dan sangat sekali.

>.<





terutama bila aku rasa down. jatuh sejatuhnya.





aku rindu pelukan ukhuwah sahabat,

aku rindu senyuman manis sahabat,

segalanya tentang sahabat, mampu menyenangkan.

kerana orang beriman itu cerminan kepada sikap sahabatnya.

dan aku merindukan cerminan diriku, 

yang mampu membetulkan tika aku salah

mampu menyatakan yang haq tika aku khilaf

mampu menarik dengan penuh sayang takut-takut aku jatuh ke jahanam,

dan sungguh aku masih rindu !





jika kau jatuh ke dalam neraka, aku akan pergi dan tarik tangan kau kembali untuk sama-sama kita beriringan ke syurga - quoted