Sunday 14 July 2013

ada. yakin ada.

bismillahirrahmanirrahim. alhamdulillah,. masuk hari kelima. ramadan menjengah deria rasa sang muslim.ramadan ini. ramadan dulu. rasa kelainan.

aku rindu senyum wajah sahabat-sahabat ketika pulang dari sekolah,
aku rindu muka masam akibat kerja sekolah yang bertimbun,
aku rindu taujihat-ii basah dari korang yang tak pernah surut,
aku rindukan semua itu.
segala-galanya aku rindu..

kelainan. kelainan yang aku rasa kini. entah. mungkin teguran halus ALLAH buatku. hamba yang lemah. hamba yang megerti. masih banyak yang harus kulalui. jalan ini bukan semudah ini. bukan sesenang ini.
mereka dah melaluinya. dan sedang melaluinya. sedang aku, hanya memerhati sekadar tempatku. dari jauh. aku lemah. aku goyah. dalam hiburan yang tak pernah gentar merasuk dunia remaja. hanyut. terus hanyut dibuai bayu lembut. bayu jahiliyyah yang mencengkam. dasarnya nampak nyaman, hakikatnya kasar menerobos jiwa, memusnahkan hati-ii yang leka.

aku takut. kadang aku gentar. bila aku goyah melalui jalan ini. bila aku resah tak siapa yang menemani. kadang aku lupa. bahawa ALLAH ada disisiku, menaungi setiap jalan langkahku. selalu. tanpa henti.

hati berbisik suram.

*ALLAH ada bersamamu sayang*