Sunday 7 July 2013

luahan. bukan dari penulis yerp :p

bismillahirahmanirrahiim. rajin pulak mengepost. *senyum senget*

alhamdulillah. ini ada kisah dari seorang sahabat.

'sukarnya menjaga hati. terutama apabila hati itu terpaut pada insan berlainan jantina. terpaut pada kehensemannya, kesolehannya dan segala-galanya lah. apabila hati sudah terpaut, setiap perkara yang dilakukan pun nampak indah belaka. bak kata org, kentut pun wangi. err.


tapi yang membezakan ialah, alhamdulillah ALLAH kuatkan hati kau agar tak goyah dengan lembutku sebagai seorang wanita. dan ALLAH juga maha bijaksana dengan tidak membiarkan aku terkinja-ii meraih perhatian darimu. aku cuba menjaga perasaan ini. lebih tepat, aku cuba menghindarkan perasaan ini. mahu aku lempar perasaan ini jauh-ii dari sudut hatiku. kerna aku takut, aku mungkin tak dapat menanggung perit perasaan ini.


kadangkala aku mahu kau mengerti, bahawa aku meminatimu. tapi maluku membentengi diri. aku cuba menjauhi mu, menghindarkan dari melihat susuk tubuhmu, agar aku tak jatuh ke perangkap syaitan yang durjana. hari demi hari. aku cuba melazimi zikir-ii indah, agar aku lebih mengingatiNYA darimu. agar aku tenggelam dalam cinta kepadaNYA dari pada mu.


dan alhamdulillah. semakin aku mendekatiNYA, semakin aku yakin bahawa DIAlah yang maha menggerakkan hati-hati, yang maha mencetuskan kasih suci, yang maha mengatur segala sesuatu. dan aku mulai berasa rugi, kerana aku tidak mendekatiNYA dari dahulu lagi.


aku cuba menebarkan sayap. memohon ampunan tuhan. mendamba cinta yang abadi. cinta Rabbku yang suci. dan untukmu, aku juga harap begitu, agar kau mampu menjaga hatimu. andai kau bukan milikku, aku pasrah kerana ALLAH tahu yang terbaik untukku. kerna takdir ALLAH itu tak siapa yang tahu. insyaALLAH, cukuplah ALLAH bagiku.~


nukilan : anonymous :D