Monday 6 May 2013

siramkan air diatas api itu

bismillahirrahmanirrahiim. alhamdulillah. summa alhamdulillah.
syukur ya Allah, atas nikmat yang tidak terhingga sehingga kini..


PRU berlalu. semalam kami tidur dengan perasaan sebal dihati. bukan kerana parti yang kami sokong menang atau kalah, bukan kerana kami takut kami tidak dapat memerintah.


kami sebal atas apa yang berlaku.
mengapa begitu banyak kekeliruan yang telah terbongkar?
siapakah dalang disebaliknya?


masakan tiada angin pokok bergoyang.
masakan tiada yang membuat gara-ii, khabar angin tersebar.


'aku ingin tempat yang sejahtera dan iklim beragama untuk bakal anak cucuku nanti. aku mahu persekitaran yang mampu membentuk mereka menjadi generasi berjiwa soleh dan solehah. kerana aku tahu, itulah saham yang akan membawa aku ke syurga. bukan aku menolak pembangunan, aku bahkan mahu dengan yang bernama pembangunan, tapi disamping itu pengisian dalam pembangunan itulah aku mahu yang terbaik serba serbi. bukan yang korupsi, bukan yang menjauhi sunnah nabi.' -rintihan jiwa anonymous-


berjuang itu tidak mudah, penuh kechiwa dan gundah, kerna akhir perjuangan itu sangat indah, ganjarannya al-jannah, insyaALLAH,. ;)


#BANGKIT!

*macam mana kita mampu bertahan dengan ujian selepas kemenangan andai kita belum merasai pahitnya kekalahan* ;')

~hasbunallahu nikmal wakiil, nikmal maula, wa nikman nasiir~