Monday 5 January 2015

Alhamdulillah for the blessings~

bismilalhi ala barakatillah.


Alhamdulillah,masih bernyawa di awal 2015 ini.


and ofkos, first post for 2015 :')


taktahuu nak cakap apa sebenarnya nyaa.. yang penting mesti bersyukur untuk hidup aku hari ini ya Allah.,


lets get started, apa nak tulis yaa, hurm, okei mungkin kita boleh cerita about the past 2014 maybe ?


the past year, buat aku rasa macam nak bersyukur, mungkin tu je kot.
banyak yang aku alami for the past year, jatuh bangun, ceria duka lara n etc yang banyak mencorakkan hidup aku harini, and for that, thanks Allah !


definitely, aku bukan sedang berada di tahap yang boleh aku banggakan nanti dihadapan Allah, but i'm struggling for it now. doa doakan ya >.<

nak cerita sikit pasal memories yang aku ingat pasal tahun lepas ( coz i'm really not good in remembering )


1. Awal tahun aku masih lagi di Asrama baru dan lepas bulan  6 terpaksa pindah ke asrama lama. at first, sedih sangat, but who knows Allah have the best plan ever ? :)


2. Tahun ni dah masuk era puluhan. sarkastik. makanya perlu lebih matang sekarang.


3. Tahun lepas macam-macam bala dan kebesaran Allah yang Allah tunjukkan kepada semua manusia, dan aku tertanya-tanya mungkinkah ini permulaan bagi yang namanya kiamat ? Allahurabbi. namun apa yang penting perlu tingkatkan Iman dan Amal serta Taqwa, moga-moga kita semua termasuk dalam golongan yang diselamatkan oleh Allah dari murkaNya. ameen.


4. I'm going to finish my diploma in this year, huff, apa yang bakal aku bawa sebagai bekal ? bercakap pasal bekal, teringat akan suatu alam yang bakal kulalui, alam barzakh, my next destination. soalannya bersediakah aku ?


5. and last year I got a new SIL, orang dungun, comey molek, dan aku harap dengan hadirnya dia dapat mengubah perangai abang aku tuhh.


overall, syukur syukur dan banyyakkan bersyukuuuuurrrr.





azam 2015 ?  

still working on it. ahahha. takdelah. masih tengah pikiaq apa yang bekal aku nak bawak sampai mati nanti. tu je. :)


ohyee, tolong doakan aku untuk final nie yer. terima kasih ^^,


pen off dulu.
Assalamualaikum.